Klachtenregeling
Klachtenregeling diensten
U bent cliënt
U ontvangt zorg van Way2control. Om wat voor reden dan ook voelt u zich niet goed of niet prettig behandeld. Dat kan zijn omdat u vindt dat de coach van/of Way2control in de relatie met u geen respect toont. Hij of zij komt bijvoorbeeld de afspraken niet na. Maar het kan ook zijn dat er iets is misgegaan in het coachingstraject.
U bent opdrachtgever
U heeft als opdrachtgever een klacht ten aanzien van een coach van Way2control. Uw cliënt is ontevreden over de manier waarop de coach met hem of haar omgaat of communiceert. Of er is iets misgegaan in het coachingstraject. U weet dat of voelt dat, maar u weet niet goed hoe hiermee om te gaan. U en uw cliënt hebben er belang bij dat dit zo snel mogelijk, en voor beiden zo prettig mogelijk, wordt opgelost. Dan hoeft het immers niet te escaleren tot een klacht of geschil.
Voor cliënt en opdrachtgever
Wij helpen graag het probleem op te lossen. In deze klachtenregeling wordt stap voor stap beschreven wat u als cliënt kunt doen. Het gehele proces zoals dat in deze klachtenreglement wordt beschreven, tot en met de beslissing van de geschillencommissie, voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Elke cliënt wordt bij aanvang in kennis gesteld van de klachtenregeling.
Er samen uit komen
De cliënt geeft aan wat hem dwars zit en wat hij wil bereiken. De cliënt gaat hierover in gesprek met zijn coach om samen te proberen een oplossing te zoeken naar ieders tevredenheid. Het is mogelijk dat uw klacht niet kan worden behandeld omdat Way2control niet degene is tot wie de klacht zich eigenlijk richt. Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat u de zorg niet vergoed krijgt, terwijl u daar wel recht op meent te hebben. U moet zich dan wenden tot de instantie die uw zorg financiert: bijvoorbeeld uw werkgever, de zorgverzekeraar of de gemeente.
Mocht u er met de coach van Way2control er niet uitkomen dan kan u een klacht indienen bij ZZP-er in zorg
Way2control is aangesloten bij ZZP-ers in de zorg. Uw klacht zal daar in behandeling worden genomen.